esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Min Fiat vikas när det regnar startar inte ...

• Roberplay
  • Avatar för Roberplay Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
6 år 1 månader sedan #45609 av Roberplay
Hej,

Jag har problem med en Fiat Dobló. Det är enkelt, när det regnar börjar det inte. Om det är regniga dagar går bilen vanligtvis bra tills den stängs av gör det ett konstigt ljud och en rörelse som det brutna benet (benen är nya) som om motorn skakade när den stängdes av.

Nästa gång du vill sätta på den är det svårt att gå och då stannar den som tre cylindrar och går av och lämnar mycket vit rök bakom. Du kan ge starteren tusen gånger men det går inte.

Efter några dagar börjar det utan problem ... och sålunda tusen gånger. Bilen har ändrats distributionsbälte, koppling, värmare, olja är nivå, nya filter .. allt.

Hela detta problem började år sedan när jag en gång bröt en kylslang under bränslefiltret när bränslet läckte in i slangen. Den dagen ändrade manschetten och bränslefiltret .. sedan dess har helvetet startat. Filtret byttes igen ... alla rören byttes från tanken till motorn .. och allt förblir detsamma. Tillfälle att den dagen regnade också ..

Vad kan det vara?

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

mer
6 år 1 månader sedan #45610 av ismael53
Svara från ismael53 om ämnet Min Fiat vikas när det regnar startar inte ...
Hej roberplay, vilket är ovanligt utseende vad som händer ... du bara tror att du tar luft genom inloppet eller utloppet i bränslefiltret är inte om det är en "fast" eller plug fäste, om manschett är transparent, se till att det inte har bubblor när det gör det här för dig. En annan är att när du slutar, måste vara försedda med en strypspjället att skära passagen av luft till motorn, kopplingen och elektroventilen exponeras för fukt eller vatten, kan misslyckas och inte nära på tiden och således stanna motorn skaka, då när du startar, är luftpassagen stängd och startar inte drunkna (mycket bränsle och lite luft), det är vad ger mig tänka ... du berätta för oss. Hälsningar !!

mer
6 år 1 månader sedan #45616 av aftgm
Hej roberplay, om du bara gör det i det våta, är det vanliga att det är ett misslyckande i någon elektrisk kontakt, eller mycket sällsynt, en viss gummitätning eller ett rör som sträcker sig med fukt.
Du talar om värmare och gasolja, men vi vet inte vilken motor den bär, om det är direktinsprutning, om det har någon elektronisk central som styr den etc.

mer
2 månader 4 dagar före #54012 av Trasban
Svara från Trasban om ämnet Min Fiat vikas när det regnar startar inte ...
Jag har samma problem med min Fiat Doblo 1.9 multijet, hur löste du problemet? Tack ...

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

jose y 20657 annan du har gått med i gruppen Bil verkstadshandböcker 8 timmar 13 minuter
xavier y 4605 annan du har gått med i gruppen User Manuals och ägare 22 timmar 41 minuter
ivan skapade nytt ämne " 600 subaru rex'Forum. 23 timmar 14 minuter

hej killar, jag behöver subaru 600 talmanual, kommer ni hjälpa mig! Det verkar lätt att finjustera en 2-cylindrig motor men det är naturligtvis inte många tack
bilen är från 1981

Läs mer ..

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".