Spanish Arabic Förenklad kinesiska) Kroatisk tjeck Dutch English French German grekisk hindi ungerska Indonesian Italian Japanese Korean polska Portuguese rumänska Russian Swedish

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

HJÄLP MED ÅR CHEVROLET LUV 2.3 95

• TROZMEN
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
5 år 3 månader tidigare #46138 av TROZMEN
Hej, jag berätta för dem jag har problem med min luv chevrolet år 2.3 95
han gjorde en fullständig motor ombyggnad, vilket gör chassit motorn. och när de elektriska anslutningar, inget startförsök.
problemet är inte ut tändspolen, vilken är belägen på ventilkåpan (ett kontaktdon och ett utlopp till distributören).
hize mätningar med en testare till spolen och problemet tydligen inte når negativ.
1. Kommer här lastbilen har CKP? : Va:
2. ¿Tändmodul är i datorn? medi kontinuitet polens kontakt dator kontakt och ger mig kontinuitet med två kontaktstift.
3. Finns det någon som har kopplingsscheman av denna modell lastbil?

förhoppningsvis bättre vägleda mig eftersom jag bara införa mig till en värld av el och elektronik.

tack så mycket och hälsningar vänner :LOL:

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

mer
5 år 3 månader tidigare #46139 av Dunger
Svara från Dunger om ämnet HJÄLP MED ÅR CHEVROLET LUV 2.3 95
Vän kom ihåg att alla injektions fordon har CKP'el sensor som är ansvarig för att kontrollera läget för vevaxeln att skicka tänd kolvarna vanligtvis ligger på den nedre motor på en av vevaxeln och runt, titta på ditt problem detta kan vara anledningen till att ingen gnista när som helst.

mer
5 år 3 månader tidigare #46160 av kikemec
Svara från kikemec om ämnet HJÄLP MED ÅR CHEVROLET LUV 2.3 95
distributör lastbilen är enkelt det stora problemet är skjulet för att distributören eftersom det är omständliga sätt, av alla DEVES sätt att kontrollera set-up, och bestämma genom en diod om öm snitt signal till spolen från CKP Batteriet måste vara med positiv ström negativ signal är kung CKP. Tjeckien som första.
Följande användare säger tack: TROZMEN

mer
1 2 veckor före år #53314 av jorge0925
Svara från jorge0925 om ämnet HJÄLP MED ÅR CHEVROLET LUV 2.3 95
Dude, detta fordon om du har CKP men optisk signalproducerande HALL effekt är på distributören har distributören utsett 4 stift med bokstäverna a, b, c och d från vänster till höger.
A är GND (jord) b är positivt signalen c matas ut till ECM och d är en annan utsignal till ECM.
har också tändmodulen 3 stift enumeredados som 1, 2 och 3 den 1 positiv typ signal HALL (fyrkantig signal 12V) som skickar ECM, är tappen 2 marken ECM och stift 3 utmatas förstärkt signal till tändspolen.
Bilagor:

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

127 HANDBÖCKER

136 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Jaime y 9378 annan du har gått med i gruppen Motorcykel Verkstadshandböcker 4 timmar 6 minuter
Marco Antonio y 20451 annan du har gått med i gruppen Bil verkstadshandböcker 13 timmar 13 minuter

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".