Spanish Arabic Förenklad kinesiska) Kroatisk tjeck Dutch English French German grekisk hindi ungerska Indonesian Italian Japanese Korean polska Portuguese rumänska Russian Swedish

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Ford Focus stannar kvar i 2-cylindrar

• huelva
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
6 månader 6 dagar före #53767 av huelva
Hej, jag granskar en Ford Focus och jag har inte slutat diagnostisera den.
Problemet är att det förblir i 2-cylindrar (2y3-arbete) för dem som inte arbetar, de får en gnista trots det och bytte spolen, bränslepumpen, ledningarna och tändstiften
Jag vet inte vad jag ska se.
Cylindrarna som inte fungerar (1 och 4) når inte bensin.
Jag hoppas hjälp och tack på förhand till alla

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

mer
2 månader 2 veckor innan - 2 månader 2 veckor innan #53845 av martin201
Svara från martin201 om ämnet Ford Focus stannar kvar i 2-cylindrar
Focus har ett gnisttändningssystem med två spolpaket. Cylindrar 1 och 4 delar ett spolpaket, som cylindrarna 2 och 3 gör. Ett problem kan vara ett spolpaket och orsaka felaktiga problem med båda cylindrarna som den servar. För mer information, kan du kolla den här videon
Justin Peters förklarade om detta problem. hoppas att det kommer att hjälpa.
Senaste utgåvan: 2 månader 2 veckor före av aitortxu.

mer
1 månad 3 veckor innan #53873 av Carande
Svara från Carande om ämnet Ford Focus stannar kvar i 2-cylindrar
Byt 2,3-injektorer till 1,4. Om det förblir detsamma, kontrollera kablarna från iny. 1 och 4 upp till ecu, och om ledningarna är bra, kan troligt fel i ecu

mer
4 veckor 2 dagar före #53907 av Trejo380
Svara från Trejo380 om ämnet Ford Focus stannar kvar i 2-cylindrar
Det är möjligt att injektorerna på dessa två cylindrar är skadade, dåligt anslutna eller korta kablar, du kan kontrollera med en skanner hur cylindrarna fungerar och eventuella systemfel.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Arnaldo Alarcon y 19 annan ha velat Grupp 14 timmar 45 minuter

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".