Spanish Arabic Förenklad kinesiska) Kroatisk tjeck Dutch English French German grekisk hindi ungerska Indonesian Italian Japanese Korean polska Portuguese rumänska Russian Swedish

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Överhettning av Ford Ka

• Jag edwingranado
  • Avatar edwingranado Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
3 veckor 4 dagar före #53808 av Jag edwingranado
Överhettning av Ford Ka Postat av Jag edwingranado
Hälsningar till hela samhället - Jag har en Ford Ka modell 2007 som presenterade problem med överhettning eftersom elfläkten skadade lagret och jag var tvungen att ta av det. Jag sätter en universell (jag är från Venezuela, här är det väldigt svårt att skaffa original saker). Det gick aldrig bra med den elektroen eftersom den alltid uppvärmdes, och efter några veckor skadade den också sensorn som utlöser elektroen. Denna sensor uppnåddes inte heller, som jag ansåg för att placera den "manuell", det vill säga att agera den med hjälp av en suich i brädet, för det installerade jag en temperaturgivare eftersom ka inte ger något ljus (som aldrig fungerat från nytt till sant) och övervakade temperaturen för att utlösa suichen. Det var så här för några månader för en vecka sedan att det började överhettas mer än nödvändigt och jag insåg att vattenpumpen också skadades eftersom det inte fanns något vatten som kom ut ur recirkulationsslangen. Jag bestämde mig för att stoppa bilen och hitta vägen att köpa allt igen eftersom delar importerade från privatpersoner anländer. Köp sedan buckan (tillverkad av aluminium, inte plast som den ursprungliga) som levereras med termostaten och sensorn som driver elfläkten. Köp motståndet som går i radiatorn som driver andra hastigheten på elektroen, köp vattenpumpen med aluminiumbladet (det som kommer med plast) och köper också elfläkten. Alla dessa delar är från Ford Fiesta, vilket ger samma motor Zetec Ro Cam 1.6 som ger ka eftersom Ka inte uppnås nästan vad som helst. Jo jag installerade det hela, och sista natten lyser det för första gången efter vad manualen säger: placera köld att klara nivån, dyker upp till driftstemperatur, stäng av motorn, låt svalna och fyll i vätskenivån. Enligt manualen som ger Ka, är systemet självvattande. För på temperaturen till 60º normalt drivs elektrisk fläkt, men temperaturen fortsatte att stiga ... sedan den andra hastighets electro som 70º eller 80º drevs och temperaturen fortsatte att stiga, då jag var tvungen att stänga av motorn. Vattnet kokade. Vad jag märker är detta: electroventilador mycket långsamt vänder låga och höga snurrar som det ska vända i en låg ... men förstår inte varför när du slår på hög .... inte kyla det problemet kan ha med min ka? Tack till dem som kan hjälpa mig med det här.

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

• Jag edwingranado
  • Avatar edwingranado Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 1 vecka dygn före #53818 av Jag edwingranado
Svara från Jag edwingranado om ämnet Överhettning av Ford Ka
Tja, tack för alla för den absoluta bristen på samarbete i mitt problem. Om någon läser det här inlägget, var lösningen att byta locket på plastbehållaren. Det fissurerades och släppte ut kompressionen som orsakade överhettningen. Vid olyckshändelse visualisera detta problem vid rengöring av plastbehållaren. Jag hoppas att det är användbart för någon.

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

127 HANDBÖCKER

136 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Daniel y 20310 annan du har gått med i gruppen Bil verkstadshandböcker 4 timmar 4 minuter
LUIS TORO y 2 annan ha velat Diskussion 7 timmar 17 minuter

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".