Spanish Arabic Förenklad kinesiska) Kroatisk tjeck Dutch English French German grekisk hindi ungerska Indonesian Italian Japanese Korean polska Portuguese rumänska Russian Swedish

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Växelväxlingssvårigheter - Toyota Yaris 2009

• SamuelG
  • SamuelGs avatar Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
4 veckor 2 dagar före - 4 veckor 2 dagar före #53904 av SamuelG
Hallå

Jag vet inte om det finns ett öppet ämne eller inte, men jag behöver hjälp eftersom jag är desperat.

För ungefär 2 år sedan, efter en relativt kort resa på 30 km, kunde jag inte längre byta växlar i bilen.

Jag kom hem och lämnade bilen på återförsäljaren som var från återförsäljaren där min pappa köpte bilen, eftersom den fortfarande var under garanti. Kort sagt accepterade de inte bilen eftersom de hävdade att garantin endast gällde motorn. Eftersom jag redan var i verkstaden bestämde jag mig för att lämna bilen där och fick en budget på cirka € 750 för kopplingssatsen.
Tyvärr var jag tvungen att betala detta belopp, men ändringarna tycktes fortfarande ha vissa svårigheter. Jag åkte tillbaka till garaget flera gånger, de reparerade bilen igen, men det såg ut igen.

Efter denna tid, nu med delvis garanti, kan jag inte sätta först när jag till exempel stannar vid ett trafikljus eller uppför där du alltid ska använda först. Jag kan inte heller minska från 5ª till 4ª. Allt annat fungerar bra.

Om jag stänger av bilen kan jag göra problem utan problem.

När jag läser de olika forumen i ämnet finns det många lösningar som presenterar mig:
- Valvulina;
- Kugghjul;
- Kopplingsskiva;
- växellåda;
- Etc.

Jag skulle vilja veta din åsikt, för jag är desperat och vill inte, och jag kan inte heller spendera andra € 750.
Senaste upplagan: 4 veckor 2 dagar innan av aitortxu. Anledning: spansk översättning

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Arnaldo Alarcon y 19 annan ha velat Grupp 15 timmar 23 minuter

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".