esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

CITROEN C3 PATINA CLUTCH, NY OLJE STANAD SKIVA

• tronh
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
3 månader 2 timmar innan #53945 av tronh
Hej, för ungefär 3 månader sedan satte jag kopplingssatsen på mig, problemet som det gav mig var att jag åkte skridskor, särskilt på långa stigningar och hastigheter, det revolutionerades och inte med kraft, jag ändrade det till ett mekaniskt antagande, eftersom jag inte gick till En verkstad, när demontering av skivan var full av olja, så vi bytte vevaxeltätningen, en gång monterad några dagar senare såg jag samma fel, men den här gången märkte jag en konstig lukt när jag åkte skridskor, eftersom jag upptäckte att det luktade Valvulina, jag lyckades bara övertyga den förmodade mekanikern, eftersom det gav mig länge att säga att problemet inte var av kopplingen, att han satte det bra, redan övertygad om att han berättar att problemet är av växellådan, att det är nödvändigt att ändra det, naturligtvis Du måste betala reparationen 400 €, för nu inte betala någonting, eftersom det fortsätter att glida kopplingen och med samma lukt.

Jag tror att han gör något fel, någon utmaning som inte förändras, jag vet inte.
Låt oss se om någon guidar mig

en hälsning

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

• Lilla Salta Montes
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
2 månader 4 veckor innan #53946 av Lilla Salta Montes
Svara från Lilla Salta Montes om ämnet CITROEN C3 PATINA CLUTCH, NY OLJE STANAD SKIVA
Hälsningar, för det du beskriver är felet rapier eller hydraulisk tätning på lådans huvudaxel. Den starka lukten du uppfattar kommer från oljan i lådan som liknar den av valvulin. Det mekaniska antagandet hade tyvärr inte den nödvändiga kunskapen för att lösa ditt problem från början av det.
Följande användare säger tack: tronh, elmecanic

• tronh
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
2 månader 1 vecka innan - 2 månader 1 vecka innan #53964 av tronh
Tack kompis för ditt svar, för en vecka sedan pratade jag med den som bytte koppling och även växellådan, jag sa till honom att jag fortfarande luktade samma sak, han sa till mig att fortsätta prova, jag tittar ibland under bilen om droppen droppar växellådan, den senaste gången det som läckte var bromsvätska från kopplingsbomben, som förresten ändrade jag den och äntligen tror jag att lukten är borta, nu är lukten koppling, jag gjorde testet med handbromsen kastade och den andra hastigheten på och bilen var svår att bryta.

Jag såg på några kopplingsfilmer på YouTube av en mekaniker (Daniel Paul) och förklarade alla problem som kunde vara i montering av en koppling, ett av problemen som jag pratade om gaffeln och en teton som ändrades, kunde gå förbi där skotten, jag vet inte, kopplingssatsen lades tillbaka för ungefär tre månader sedan, naturligtvis skålen som skulle rengöras och sa till mig att det inte fanns några problem.

hälsningar
Sista upplagan: 2 månader 1 vecka före av tronh.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Chai Max y 8 annan ha velat Diskussion 13 timmar 58 minuter
gonzalo y 20637 annan du har gått med i gruppen Bil verkstadshandböcker 15 timmar 35 minuter
Jeison parra y 43 annan ha velat Grupp i går

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".