esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Problem med att starta Peugeot 106 Sport 1.4i (2003, KFW-motor)

• mohicano66
  • Avatar mohicano66 Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 2 veckor innan #53989 av mohicano66
Bra föreros,

Det visar sig att något mycket konstigt hände med min Sport. För några dagar sedan var jag på väg till jobbet och jag fick plötsligt det hårda hjulet, jag gav det inte så stor vikt eftersom jag trodde att styrpumpen hade dött. I går hoppade ljuset från motorns uppvärmningsljus, fläkten hoppade inte och cylinderhuvudets packning brände, efter detta bibehölls bilen, när den startade, men gav som falska explosioner eller fladdningar.

Det här problemet är redan löst eftersom det var en kabel som undkom batteriets positiva och samlade den. Min överraskning är att jag demonterade motorn och satte den nya cylinderhuvudtätningen, distributionen och allt annat och nu startar motorn men förblir inte igång, så att den upprätthålls måste du accelerera och ge några mycket falska explosioner, just nu släpp gasreglaget stängs av.

- Innan jag demonterade bilen kontrollerade jag alla säkringar och reläer, de är alla bra. (Jag behöver bara den under växeln).

- Jag bytte spole för en annan som jag har och det är inte problemet eftersom det förblir detsamma.

Någon som har någon aning om vad det kan vara? Hur kontrollerar du spänningen som når spolen i 4-stiftskontaktskabeln eller fyra ledningar?

Jag väntar på ditt svar och tackar dig i förväg.

Peugeot 106 Sport, 1.4, 2003 (KFW-motor).

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

mer
1 månad 1 vecka före #53999 av låst
Jag är inte så säker, men jag tror att jag kommer ihåg att din motor har ett aluminiumblock och i så fall är jag ledsen att berätta att dessa motorer är väldigt dåliga att ta emot värmare. I allmänhet är inte bara cylinderhuvudet böjt utan också blockets yta och om det inte är rättat intill cylinderhuvudet är tätningen inte bra och motorn kan inte upprätthålla tomgångshastighet. Jag skulle göra ett aspirationstest med en vakuummätare för att se motorens tomgångsvakuumnivå. Detta bör vara i en motor med cylinderhuvtätning och väl placerad fördelning av cirka 20 tum kvicksilver i närliggande höjder vid havsnivån. Om vakuumnivån i grenröret är lägre, bör den kontrolleras i fallet, läckage i insugningsgrenröret, efter inställning av fördelningen och slutligen komprimering för cylinderhuvudläckor.

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Daniel y 9503 annan du har gått med i gruppen Motorcykel Verkstadshandböcker 23 timmar 28 minuter
Luis y 6939 annan du har gått med i gruppen Verkstadshandböcker för tunga fordon i går

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".