esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Problem i Opel Vectra 2.0 DTI 16v Engine D-X20DTH

• Miguel-Talavera
  • Miguel-Talaveras Avatar Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 1 vecka före #53992 av Miguel-Talavera
Hej, jag har ett litet problem i min bil Opel Vectra 2.0 DTI 16v.
Jag säger till dig om du känner till den möjliga orsaken till problemet.

När jag startar den kastar det mycket rök och jag kan inte gå med den förrän den inte har någon temperatur, om jag försöker det tänds fellampan och den går inte mer än 30 eller 40 km, förlorar styrka och ökar rökeffekten. Jag måste stanna och vänta på en temperatur så att jag kan gå. När bilen är varm visar den inget fel och går som ett flygplan. Jag hoppas att någon vet vad som är den möjliga orsaken till detta problem och kan avhjälpa det. Tack så mycket i förväg för din hjälp. hälsningar

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

mer
1 månad 1 vecka före #53997 av låst
Har du kontrollerat EGR-ventilen?, Kan den vara delvis igensatt och det får motorn att kvävas i avgaser när det är kallt, men erkänn det när motorn är varm. Om den inte är där skulle jag börja med att titta på temperatursensorn och värmaren för fall. I ford om värmeapparaterna inte är bra går bilen i nedbrytningsläge varje gång du försöker kräva ström om det är kallt men varmt går vanligtvis bra.

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Daniel y 9503 annan du har gått med i gruppen Motorcykel Verkstadshandböcker 23 timmar 43 minuter
Luis y 6939 annan du har gått med i gruppen Verkstadshandböcker för tunga fordon i går

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".