esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

fiesta 1.4 tdci återkommande fel i kamaxelgivaren

• låst
  • Låst avatar Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 1 vecka före #53993 av låst
Det visar sig att jag har en 1.4 tdci (F6JB) -fest här med ett fel i kamaxelsensorn som jag inte kan eliminera. Jag har verifierat att ledningarna är i gott skick (kontinuitet, isolering till mark, positiv, kortslutning osv ...) och allt verkar korrekt. Efter detta bestämde jag mig för att byta sensor eftersom jag märkte att när felkoden hoppar så slutar det att producera signal men sensorkraften och massan är fortfarande korrekta. Och här börjar problemet den första sensorn som monterade misslyckades mig under vägtestet och när jag såg det med oscilloskopet såg jag att signalen ibland gick från att vara fyrkantig till att vara rektangulär (som om två åsar var förenade i en följd att sensorn inte svarade tillräckligt snabbt) så drog jag slutsatsen att även om det var sällsynt, rörde jag på en sensor som inte var korrekt. Nu med den andra sensorn händer det med mig som med originalet (signalen försvinner) och naturligtvis berör de dig 2 dåliga sensorer och det skulle vara mycket otur. Saken är att jag har lagt märke till att om sensorn slutar att ge signal och utan att stoppa bilen kopplar jag loss kabeln och ansluter den igen sensorn återvinner signalen och nu markerar det inte ett vägfel. Men när jag startar det nästa dag och går på vägen, misslyckas det igen. Vanligtvis är koden han ger mig P2, men vid andra tillfällen har han gett mig P0341. Jag vet inte om jag verkligen har haft otur och att jag har haft två dåliga sensorer eller att växeltavlan har ett problem som gör att sensorn slutar fungera. Därför har jag beslutat att be dig se om du kan tänka på någonting innan du försöker den här gången med en originalgivare och att det inte heller är lösningen. Tack för din tid och råd.

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Daniel y 9503 annan du har gått med i gruppen Motorcykel Verkstadshandböcker 21 timmar 57 minuter
Luis y 6939 annan du har gått med i gruppen Verkstadshandböcker för tunga fordon i går

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".