esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

fiesta 1.4 tdci återkommande fel i kamaxelgivaren

• låst
  • Låst avatar Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 1 vecka före #53996 av låst
Hej alla, jag har här en Ford Fiesta 1.4 tdci (F6JB) med ett problem i kamaxelsensorn. Det visar sig att efter att ha kontrollerat ledningarna och signalen med oscilloskopet bestämde jag att sensorn var fel eftersom den inte gav en het signal. Men efter att ha ändrat det misslyckades det fortfarande, men en annorlunda i det här fallet, vad det gjorde, var som om bågen av två vågor kommunicerades så att ibland vågen istället för kvadrat var rektangulär. Efter att ha kontrollerat ledningarna och fastställt att sensorn borde ha gått fel och byt ut den. Men den nya sensorn slutar ge signal när den verkar, särskilt när den revolutionerar motorn eller vrider i en rondell. Det roliga är att när det slutar att ge signal om jag kopplar ur kontakten och kopplar in den igen, återgår den till signal och den här gången verkar det inte lyckas accelerera eller vrida. Jag har kontrollerat stiften på kontakten och växeln, ledningarna som inte har kortslutningar till marken, till positiva, mellan dem och som har god kontinuitet och allt verkar korrekt. Att en dålig sensor berör mig kan hända men två är redan mycket sällsynta. Det fel som vanligtvis rapporteras är P0341. Har något liknande någonsin hänt dig? Några förslag? Tack i förväg.

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

mer
1 månad 1 vecka före #54000 av chumabaeza
Svara från chumabaeza om ämnet fiesta 1.4 tdci återkommande fel i kamaxelgivaren
Eventuellt är ledningarna som leder till kamaxelens positionssensor (CMP) för nära tändstiftskablarna, anslutningen påverkas.
Den elektriska anslutningen mellan CMP-sensorn och PCM kan vara dålig.
Reluktorringen kan vara i dåligt skick.
Kamaxelpositionens sensor (CMP) kan vara defekt.

• låst
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 6 dagar sedan #54006 av låst
Motorn är diesel, så det finns inga tändstift.
Jag har också jämfört signalen mellan vevaxelsensorn och kamaxeln om signalen "dansar" med avseende på vevaxeln, vilket skulle indikera någon form av missanpassning i fördelningen.
Vevaxelns reluktor verkar också i gott skick och signalen som mottas från den verkar också korrekt.
Det är den andra kamaxelsensorn som jag installerar och med var och en har felet varit annorlunda, men trots allt samma fel hos kamaxelsensorn.

mer
1 månad 5 dagar sedan #54007 av hdnunez
Denna motor har en ihålig spindelkamaxel med falska kammar, om den hade något distributionsfel är det möjligt att dessa kammar har gått ur fas.

• låst
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
4 veckor 2 dagar före #54013 av låst
Problemet är att motorn har fel i kamaxelsensorn, inte ett fel eller något, det är helt enkelt ett sensorfel (eller ingen signal eller gör det konstigt) och sensorn tar avläsningen från själva kamaxelns remskiva , inte kamaxeln själv. Så det "riktiga" tillståndet hos kamaxeln skulle inte påverka sensorsignalen, om det skulle påverka motorns drift men inte signalen. Och det finns problemet att motorn fungerar bra, men signalen försvinner antingen eller är "förvrängd" vilket gör att bilen slår på fellampan och förhindrar att den ibland startar eftersom den inte (sensorn) ger en giltig signal.

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

Daniel y 9503 annan du har gått med i gruppen Motorcykel Verkstadshandböcker 22 timmar 12 minuter
Luis y 6939 annan du har gått med i gruppen Verkstadshandböcker för tunga fordon i går

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".