esarzh-CNhrcsnlenfrdeelhihuiditjakoplptrorusv

* Observera att användare som inte talar spanska. Denna webbplats är endast tillåtet att skriva på engelska eller spanska, kommer meddelanden på andra språk tas bort.

Tvivlar på kopplingspressens "tänder"

• Jag edwingranado
  • Avatar edwingranado Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 2 veckor innan #54017 av Jag edwingranado
Tvivlar på kopplingspressens "tänder" Postat av Jag edwingranado
God morgon alla här. Jag tvivlar på "tänderna" eller "naglarna", jag vet inte vad de kallar det från kopplingspressen på en Setec Ro Cam Ford-motor. Jag kanske vill ställa något uppenbart, men jag har sett ett antal videor och tutorials på rätt sätt att installera pressen, skivan och kragen på denna motor, men i ingen av dessa eller videor gör de iakttagande av mitt tvivel . Installera bara press, skiva och hydraulkrage och se till att pedalen var väldigt hård, men lossade inte pressen för att få växeln. Så mycket tryck gav jag honom med foten att slangen som transporterade vätskan till cylindern släpptes. När denna dam byggdes om för ett hus här i Venezuela som har många års erfarenhet av restaurering av kopplingar, eftersom jag antog att denna dam hade varit defekt. När jag sänkte växellådan märkte jag att pressens tänder eller spikar var helt sammandragna, vilket skapade kontakt med motorens svänghjul. Uppenbarligen kunde kragen inte göra någonting eftersom dammen redan var helt fäst vid ratten, och trots det kunde inget växel sättas in medan bilen var på. När du stänger av den gick marscherna in utan problem. Jag antog då att denna press var skadad, och jag desinficerade den för att montera en original Valeo. Min överraskning är att när jag tog bort den reparerade dammen återvände tänderna till sitt ursprungliga läge. På samma sätt bestämde jag mig för att installera den ursprungliga Valeo-dammen och notera att på samma sätt, när jag började spänna åt bultarna som håller pressen bakom rattet, började tänderna sjunka igen, men denna gång berörde de inte rattet, de var ungefär ett hjulavstånd på cirka 8 till 10 millimeter. Är det normalt? Att tänderna "sjunker" från nivån medan pressen hålls fast eller finns det en dålig sammansättning av systemet? Jag kommenterar också att skivan inte har ett märke på vilket ansikte som går till motorn och vilket mot rutan, men efter den allmänna regeln att om det inte finns några märken och skivan har fjädrar, bör den högsta sidan gå till lådan . Observera också att det inte finns något sätt att placera skivan upp och ner, eftersom fjädrarna fastnar mot rattet. Kanske är det ett nonsens som jag frågar, eller det är mycket uppenbart, men jag skulle vilja att en kännare av denna meteria ska klargöra tvivel för att veta om allt är väl monterat. Tack så mycket

Vänligen Identifiera o Skapa konto att delta i konversationen.

• Jag edwingranado
  • Avatar edwingranado Ämne författare
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
mer
1 månad 1 vecka före #54020 av Jag edwingranado
Svara från Jag edwingranado om ämnet Tvivlar på kopplingspressens "tänder"
Tja, som det sista inlägget, måste jag "autosvarare" för frånvaro av hjälp. . För de nybörjare som jag, som letar efter svar här från experterna, undersöker problemet ytterligare. Pressens tänder, när skruvarna dras åt, ska sänkas till inte mindre än 7 eller 10 mm från svänghjulet (beroende på varje fordonsmodell). Denna rörelse gör det möjligt för pressen att hålla kopplingsskivan pressad mot ratten, eftersom skivan är sliten med användning. Om man monterar en skiva och drar åt pressmuttrarna så förblev tänderna på samma plats utan att gå ner, när man startar motorn skulle det helt enkelt inte vara något dragkraft, vad det skulle göra är att glida när kopplingen släpps. Om tänderna tvärtom sjunker för mycket och förblir fastna på rattet (vilket var mitt fall), eftersom det inte kommer att finnas något som kragen kan röra sig på, därför kommer bilen inte att ha en koppling, skivan trycks alltid mot ratten. Detta händer av två skäl, det första är att pressen inte fungerar bra, eller att skivans pasta är mycket tjock, vilket tvingar tänderna att falla för lågt. Det var vad jag kunde ta reda på om mitt tvivel. Jag hoppas att denna information är användbar för någon.

mer
2 veckor 3 dagar före #54028 av Marzelote
Svara från Marzelote om ämnet Tvivlar på kopplingspressens "tänder"
Hej, tja, ditt arbete är väl gjort, problemet är att dessa pressar inte stöder någon typ av reparation, särskilt om de korrigerar friktionsytan som ger mot skivan eller kopplingen, de kan bara avregleras och återgå till noll eftersom de är pressar av automatisk reglering, det kan faktiskt göras av mekanikern som har en testbänk för att kontrollera om pressen skär ned nr. Kolla in videorna, det finns flera som visar hur man gör presstestaren (du måste ta bort hjulet för denna operation )

Sök MDM

Grupper delade manualer

210 HANDBÖCKER

133 HANDBÖCKER

138 HANDBÖCKER

64 HANDBÖCKER

MDM Aktiviteter

jose y 20657 annan du har gått med i gruppen Bil verkstadshandböcker 8 timmar 58 minuter
xavier y 4605 annan du har gått med i gruppen User Manuals och ägare 23 timmar 26 minuter
ivan skapade nytt ämne " 600 subaru rex'Forum. 23 timmar 59 minuter

hej killar, jag behöver subaru 600 talmanual, kommer ni hjälpa mig! Det verkar lätt att finjustera en 2-cylindrig motor men det är naturligtvis inte många tack
bilen är från 1981

Läs mer ..

Cookies på denna webbplats används för att anpassa innehåll och annonser, att tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafiken. Vi delar också information om din användning av webbplatsen med våra partners sociala nätverk, reklam och webbanalys som kan kombinera det med annan information som ges till dem eller de har samlats in från användningen av sina tjänster. Om du vill ändra inställningarna eller mer information klicka på "Mer info".